Proprietarii a peste 8.000 de imobile din comuna Ghioroc, județul Arad, primesc, începând de vineri, 10 iulie, noile cărți funciare. Documentele au fost eliberate, gratuit pentru cetățeni, prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF), susținut de Guvernul României. Finanțarea a fost asigurată din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Arad.
ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), a finalizat lucrările de cadastru general în comuna Ghioroc din județul Arad. Noile cărți funciare ale celor 8.285 de imobile au fost înmânate autorităților locale, vineri, 10 iulie. În comuna Ghioroc, lucrările de înregistrare sistematică a proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară au vizat o suprafață totală de 4.867 de hectare, iar finanțarea a fost asigurată din veniturile proprii ale ANCPI, prin OCPI Arad.
La evenimentul de predare a noilor cărți funciare au participat Laurențiu Alexandru BLAGA, președinte – director general al ANCPI, Iustin – Marinel CIONCA – ARGHIR, președintele Consiliului Județean Arad, Olimpia Neliana POPA, subprefectul județului Arad, Tatiana CLEPE, directorul OCPI Arad și Corneliu POPI MORODAN, primarul comunei Ghioroc.
„Am făcut deja pași importanți pentru ca Programul național de cadastru și carte funciară, susținut de Guvernul României, să progreseze. Modificarea legislației, simplificarea procedurilor și motivarea celor implicați în acest proces sunt, zic eu, cele mai importante realizări ale ANCPI din acest an. Totodată, pentru a ajuta primăriile care doresc să participe activ la acest Program, am introdus noi beneficii. Astfel, autoritățile și instituțiile din administrația publică centrală și locală sunt scutite de la plata taxelor pentru înregistrarea în evidențele de cadastru și carte funciară a proprietăților care aparțin primăriilor sau se află în patrimoniul statului”, a precizat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general al ANCPI.
Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanțare poate fi bugetul local al primăriilor.
Mai multe informații referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagina web a ANCPI, www.ancpi.ro.
SERVICIUL COMUNICARE
AL AGENȚIEI NAȚIONALE DE CADASTRU ȘI PUBLICITATE IMOBILIARĂ