Revista presei

Numărul vânzărilor de imobile a ajuns la 571.828 unităţi, la finele lunii noiembrie

Numărul vânzărilor de imobile a ajuns, în primele unsprezece luni ale anului 2017, la 571.828 unităţi, cele mai multe fiind în Capitală - 73.703, se arată într-un comunicat al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

În luna noiembrie 2017, numărul imobilelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare, la nivel naţional, a fost de 58.893.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în perioada ianuarie-noiembrie 2017, în Bucureşti - 73.703, Cluj - 40.043 şi Ilfov - 33.384.

Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Teleorman - 4.131, Sălaj - 3.622 şi Caraş-Severin- 3.325.

În luna noiembrie 2017, cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti - 7.740.

Numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie - noiembrie 2017, a fost de 229.534. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în acelaşi interval, în Bucureşti - 46.341, Ilfov - 16.167 şi Cluj - 14.971. La polul opus, se află judeţele Covasna - 1.010, Gorj - 935 şi Sălaj - 755.

Judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele unsprezece luni ale acestui an, sunt Timiş - 7.943, Arad - 6.980 şi Dolj - 6.692.

Sursa: http://www.capital.ro/numarul-vanzarilor-de-imobile-a-ajuns-la-571828-unitati-la-fine.html

ANCPI: În primele 11 luni au fost înregistrate 571.828 de vânzări imobiliare şi 229.534 de ipoteci

În primele 11 luni ale anului 2017 au fost înregistrate, în toată ţara, 571.828 de vânzări imobiliare şi 229.534 de ipoteci, arată datele comunicate miercuri de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în perioada ianuarie-noiembrie 2017, în Bucureşti (73.703), Cluj (40.043) şi Ilfov (33.384). Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Teleorman (4.131), Sălaj (3.622) şi Caraş-Severin (3.325).

Potrivit ANCPI, numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie-noiembrie 2017, a fost de 229.534. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în acelaşi interval, în Bucureşti (46.341), Ilfov (16.167) şi Cluj (14.971). La polul opus se află judeţele Covasna (1.010), Gorj (935) şi Sălaj (755).

Judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele 11 luni ale acestui an, sunt Timiş (7.943), Arad (6.980) şi Dolj (6.692).

În luna noiembrie 2017, numărul imobilelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare, la nivel naţional, a fost de 58.893, iar cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti – 7.740, mai arată datele ANCPI.

Sursa: http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/ancpi-in-primele-11-luni-au-fost-inregistrate-571-828-de-vanzari-imobiliare-si-229-534-de-ipoteci-16852224

Schimbări importante în Programul gratuit de cadastru

Soluția pentru înregistrarea rapidă a tuturor imobilelor din România până în anul 2023, după cum prevede Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF), derulat de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), este concentrarea fondurilor în acest scop, consideră conducerea instituției. 
Guvernul României a aprobat, miercuri, o ordonanţă de urgenţă care prevede că „finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ANCPI şi ale instituţiilor subordonate se asigură integral din venituri proprii”. Astfel, ANCPI va deveni, începând cu luna ianuarie a anului 2018, o instituţie care se autofinanţează, strategie care are ca prim scop finalizarea cu succes a PNCCF, până în anul 2023.

“Autofinanțarea înseamnă atât consolidarea capacității administrative și financiare a instituției noastre, cât și accelerarea PNCCF, program gratuit pentru cetățeni și necesar în special fermierilor, care riscă să piardă subvențiile pentru agricultură. Implementarea PNCCF înseamnă și dezvoltarea proiectelor de infrastructură de interes național. Așadar, cu ajutorul acestor fonduri vom putea grăbi înregistrarea gratuită a imobilelor. Am convingerea că, pentru anii care urmează, cel puțin până la finalizarea PNCCF, constrângerile noastre bugetare să se fi încheiat”, a declarat Radu-Codruț Ștefănescu, președinte-director general al ANCPI.

Conform site-ului www.ancpi.ro, prin PNCCF au fost înregistrate, în aproape doi ani, de șapte ori mai multe imobile față de perioada 2005-2015, adică, în 2016 și 2017, prin PNCCF au fost eliberate, gratuit pentru cetățeni, peste 515.000 de cărți funciare.

Obiectivul principal al Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF) este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI - peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de aproximativ 312 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect o altă sursă de finanțare pot fi și fondurile din bugetele locale.

În prezent, 34 de comune  sunt cadastrate în proporție de sută la sută, iar în alte 189 de comune se desfășoară lucrări de cadastru general la nivelul întregii unități administrativ-teritoriale (UAT). Totodată, au fost finalizate lucrările în 1.217  sectoare cadastrale din 497 de UAT-uri și sunt în desfășurare lucrări de cadastru general în 15.274 de sectoare cadastrale din 1.863 de UAT-uri.

Sursa: http://evz.ro/schimbari-importante-in-programul-gratuit-de-cadastru.html

313 milioane de euro, fonduri nerambursabile pentru cadastrare

Afrodita Cicovschi

Din suma totală de 312,89 milioane euro, 265,96 milioane euro provin din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 46,93 milioane de euro reprezintă cofinanţare de la bugetul de stat. Cadastrarea aduce beneficii atât proprietarilor de imobile, cât şi bugetelor locale, a precizat pentru „Adevărul”, Radu Codruţ Ştefănescu, preşedinte şi directorul general al ANCPI.

Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) continuă înregistrarea sistematică a proprietăţilor cu ajutorul fondurilor europene. Inclus în AXA prioritară 11 din POR 2014 – 2020, proiectul este elaborat să răspundă Programului naţional de cadastru şi carte funciară şi face parte din Strategia Naţională de Dezvoltare Sustenabilă a României 2013 – 2020 – 2030. Din fondurile nerambursabile de 312,89 milioane euro, 265,96 milioane euro provin din Fondul European de Dezvoltare Regională, în timp ce 46,93 milioane de euro reprezintă cofinanţare de la bugetul de stat.

 “Având proprietatea înregistrată, populaţia din aceste zone va putea beneficia de îmbunătăţirea condiţiilor economice şi sociale, datorită securizării statutului proprietăţii. Totodată, un alt beneficiu este clarificarea situaţiei terenurilor, care va avea impact pozitiv şi asupra bugetelor locale”, a declarat, pentru “Adevărul”, Radu Codruţ Ştefănescu, preşedinte şi directorul general al ANCPI.

Potrivit acestuia, vor fi create condiţii optime pentru realizarea programelor şi proiectelor de dezvoltare regională şi naţională, a investiţiilor în infrastructură şi în alte domenii: agricultură, mediu, turism, agroturism.

 În acest fel, sunt îndeplinite pre-condiţii necesare pentru accesarea fondurilor alocate României prin alte programe europene sau guvernamentale.  

 Programul naţional de cadastru şi carte funciară prevede cadastrarea tuturor imobilelor de pe teritoriul ţării până în anul 2023.

 Legat de cofinanţarea de aproape 47 milioane de euro de la bugetul de stat, trebuie amintit că Ministerul Dezvoltării a elaborat, recent, un proiect de act normativ prin care anunţă că statul nu va mai acorda ANCPI subvenţiile totale de circa 2 miliarde lei, care fuseseră planificate pentru următorii 4 ani, începând cu 2018.

 660 de primării s-au înscris în program

 Proiectul va asigura finanţare în valoare de aproximativ 312 milioane de euro, reprezentând fonduri externe nerambursabile destinate lucrărilor de înregistrare sistematică pentru 660 de unităţi administrativ-teritoriale (UAT) situate în zone rurale ale României, cu o suprafaţă totală de 5.756.387 de hectare de teren. Comunele au fost alese de o comisie de prioritizare, din care fac parte specialişti din mai multe ministere, care au ţinut cont de următoarele criterii: UAT-uri care fac obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură de interes naţional; UAT-uri care fac obiectul realizării unor proiecte de dezvoltare locală; UAT-uri care prezintă aşezări informale ale comunităţilor aflate în condiţii de sărăcie extremă. Beneficiarii subsidiari sunt autorităţile publice locale şi cetăţenii din mediul rural.

  33 de comune au cadastrat sută la sută imobilele

 Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 (PNCCF) se derulează în toate judeţele, iar de la începutul anului, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a semnat contracte de prestări servicii cu aproape 2.000  de primării din mediul rural, pentru a realiza, cu finanţare de la ANCPI, cadastru gratuit pentru cetăţeni.

 În prezent, 33 de comune  sunt cadastrate în proporţie de sută la sută, iar în alte 190 de comune se desfăşoară lucrări de cadastru general la nivelul întregii unităţi administrativ-teritoriale (UAT). Totodată, au fost finalizate lucrările în 1.217  sectoare cadastrale din 497 de UAT-uri. În prezent se desfăşoară lucrări de cadastru general în 15.274 de sectoare cadastrale din 1.863 de UAT-uri.

În 2017, cele mai multe imobile au fost înregistrate în judeţele Olt - 46.760, Alba - 34.387, Galaţi - 28.697, Gorj - 28.138 şi Teleorman - 27.529.

Sursa: http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/313-milioane-euro-fonduri-nerambursabile-cadastrare-1_5a23be9c5ab6550cb8cbf73a/index.html

EXCLUSIV S-a dat startul cadastrării gratuite din bani europeni

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a publicat lista comunelor care vor beneficia de cadastrare integral din fonduri externe nerambursabile. România a atras peste 310 mil. euro prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

În cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară, ce vizează înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor din România până în 2023, sunt cuprinse 660 de comune din toate judeţele ţării care vor beneficia de fonduri europene. Lista localităţilor poate fi consultată aici.  

„Vom folosi aceste fonduri, aproximativ 312 de milioane de euro, pentru a înregistra, gratuit, 5.756.387 de hectare de teren din mediul rural, reprezentând suprafaţa totală a 660 de unităţi administrative-teritoriale”, a declarat în exclusivitate pentru revista Capital Radu-Codruţ Ștefănescu, preşedinte director general al ANCPI.

Localităţile care vor beneficia de aceste fonduri au fost alese de o comisie din care fac parte specialişti din Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Transporturilor, dar şi din cadrul ANCPI. Membrii comisiei interministeriale au fost desemnaţi de primul-ministru.

Au fost alese localităţile care fac obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură prevăzute în Master Planul General de Transport al României; cele care implementează ori sunt incluse în proiecte de dezvoltare a infrastructurii în cadrul altor programe; şi cele în care sunt identificate zone cu vulnerabilităţi sociale particulare privind accesul informal la proprietate.

„Pe lista comunelor care vor fi cadastrate integral din fonduri europene pot fi regăsite şi UAT-urile în care au fost deja iniţiate procedurile pentru înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară şi care îndeplinesc criteriile de prioritizare. În acest caz, vor fi scoase la licitaţie doar sectoarele cadastrale în care nu au început lucrările”, a spus Radu-Codruţ Ștefănescu.

Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI, peste 860 mil. euro, şi din fonduri externe obţinute prin Programul Operaţional Regional, în cuantum de aproximativ 312 mil. euro. O altă sursă de finanţare pot fi şi fondurile din bugetele locale ale primăriilor.

În prezent, 33 de localităţi sunt cadastrate în totalitate, iar în alte 190 de comune se desfăşoară lucrări de cadastru general la nivelul întregii unităţi administrativ-teritoriale. Până acum au fost finalizate lucrările în 1.205  sectoare cadastrale din 494 de localităţi şi se desfăşoară lucrări de cadastru general în 15.654 de sectoare cadastrale din 1.906 de localităţi.

Sursa: http://www.capital.ro/exclusiv-s-a-dat-startul-cadastrarii-gratuite-din-bani-europeni.html

Cadastrarea începe și cu fonduri europene. Peste 300.000 de imobile, înregistrate gratuit în 2017

În toate județele țării, mai exact în 660 de localități, va începe cadastrarea cu fonduri europene. Astfel, vor fi întocmite acte pentru5.756.387 de hectare de teren.

Selecția acestor comune a fost făcută de o comisie de prioritizare din care fac parte specialiști aparținând mai multor ministere. Au fost alese localități în care comunităţilese află în condiţii de sărăcie extremă, care fac obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură de interes naţional și în care sunt proiecte de dezvoltare locală. Beneficiarii subsidiari sunt autorităţile publice locale şi cetăţenii din mediul rural.

Astfel, din suma totală de 312,89 milioane euro, 265,96 milioane euro provin din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 46,93 milioane de euro reprezintă cofinanţare de la bugetul de stat. Aceste fonduri vor ajunge la 22 de comune din Suceava, 22, din Sălaj, 19 din Timiș, 16 din Vrancea, etc. Întreaga lista o puteti consulta pe site-ul Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) http://www.ancpi.ro/files/Statistici_home_page/Lista_UATs-29.11.pdf.

Actele pentru proprietăți îi va ajuta pe cetățenii din aceste zone să-și îmbunătăţească condiţiile economice şi sociale dar un impact pozitiv se va resimți și asupra bugetelor locale. Înregistrările proprietăților cu ajutorul fondurilor europene este practic o etapă a Programului naţional de cadastru şi carte funciară (PNCCF), proiect al ANCPI care prevede cadastrarea tuturor imobilelor de pe teritoriul ţării până în anul 2023.  

Până acum, 33 de comune au fost cadastrate în proporție de sută la sută, iar 2017 au fost eliberate, gratuit pentru cetățeni, peste 300.000 de acte pe proprietăți. În acest an, prin PNCCF, s-au semnat contracte de prestări servicii cu aproape 2.000  de primării din mediul rural, pentru a realiza, cu finanţare de la ANCPI, cadastru gratuit pentru cetăţeni. Prin PNCCF, cetățenii au primit, gratuit, peste 500.000 de cărți funciare.

Sursa: http://evz.ro/cadastrarea-incepe-si-cu-fonduri-europene.html

Veste bună pentru 660 de localități din România: Cadastru gratuit, din fonduri europene

Locuitorii din 660 de comune din toate județele țării vor beneficia de cadastru gratuit. Lucrările vor fi plătite din bani europeni și sunt parte a Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF).

Lista unităților administrativ-teritoriale (UAT) care vor fi cadastrate în proporție de 100% din fonduri europene nerambursabile este disponibilă pe site-ul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI)- www.ancpi.ro.

Cum au fost alese cele 660 de localități

Potrivit ANCPI, localitățile care vor beneficia de cele aproximativ 312 de milioane de euro însumează o suprafața totală de 5.756.387 de hectare și au fost selectate de o comisie formată din specialiști din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerului Transporturilor, dar și din cadrul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI). Comisia interministerială a întocmit lista UAT-urilor care vor fi cadastrate din bani europeni, cu respectarea criteriilor de prioritizare, conform Programului Operaţional Regional 2014-2020. Astfel, comunele alese trebuie să îndeplinească cel puțin una dintre următoarele condiții: a) să facă obiectul dezvoltării proiectelor de infrastructură prevăzute în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin HG nr. 666/2016; b) să implementeze ori să fie incluse în proiecte de dezvoltare a infrastructurii în cadrul altor programe, potrivit legii; c) să includă zone cu vulnerabilităţi sociale particulare privind accesul informal la proprietate. Criteriul va avea în vedere zone cu comunităţi rome, precum şi zonele defavorizate.  ”Am convingerea că proprietarii și posesorii de imobile din aceste comune înțeleg beneficiile Programului național de cadastru de carte funciară atît la nivel individual, cât și la nivel de comunitate și vor participa activ, pentru ca lucrările să se desfășoare în condiții optime. Dacă ai cadastrul făcut înseamnă că poți să dispui de proprietatea ta așa cum dorești: să o vinzi, să o ipotechezi pentru a face un credit, să accesezi mai ușor fonduri europene. Avantaje importante sunt și la nivel de UAT. O evidență clară a imobilelor înseamnă o bază reală de impozitare, un venit sigur, înseamnă dezvoltarea proiectelor de infrastructură și, implicit, posibilitatea de a atrage investitori”, a precizat Radu-Codruț ȘTEFĂNESCU, președinte – director general al ANCPI.  Suma totală alocată cadastrării a 5.756.387 de hectare de teren din zona rurală este de 312,89 de milioane de euro. 265,96 de milioane de euro provin din Fondul European de Dezvoltare Regională, în timp ce 46,93 de milioane de euro reprezintă cofinanțare de la bugetul de stat. Vo reveni cu detalii privind derularea acestui program de cadastru gratuit, pe măsură ce vom le vom primi de la ANCPI.

Stadiul realizării programului național de cadastru gratuit

În momentul de față, lucrările de cadastru general au fost finalizate în 33 de UAT-uri. În alte 190 de comune se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilor la nivelul întregii unități administrativ-teritoriale. Totodată, au fost finalizate lucrările în 1.217 de sectoare cadastrale, din 497 de UAT-uri și se desfășoară lucrări de cadastru general în 15.274 de sectoare cadastrale din 1.863 de UAT-uri.  Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită pentru cetățeni, persoane fizice și juridice, a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de aproximativ 312 de milioane de euro. O altă sursă de finanțare pot fi și fondurile din bugetele locale.

Sursa: https://www.libertatea.ro/utile-si-servicii/utile/cadastru-2060030

Peste 6.100 de cărţi funciare au fost deschise la Vişina

Lucrările de înregistrare sistematică în comuna Vişina au fost finalizate, localnicii urmând să primească 6.175 de extrase de cărţi funciare. Ceremonia de deschidere a înmânării cărţilor funciare a avut loc, vineri, la Vişina, în prezenţa mai multor politicieni olteni, dar şi a directorului ANCPI, Radu-Codruţ Ştefănescu. 

de Florentina Ştefan Ciobanu 
Proprietarii imobilelor din comuna Vișina primesc, începând de vineri, documentele specifice rezultate în urma finalizării lucrărilor de înregistrare sistematică, fiind deschise 6.175 cărţi funciare.

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Olt comunică deţinătorilor de proprietăţi din comuna Vișina, prin intermediul Primăriei Vișina, potrivit evidenţei de carte funciară, următoarele documente: extrasul de carte funciară pentru informare, extrasul de plan cadastral (în înţelesul specificaţiilor tehnice, prin acest document se înţelege reprezentarea grafică din anexa la Partea I a cărţii funciare).  
 
Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii OCPI Olt, pentru UAT Vișina, lucrările de înregistrare sistematică au fost realizate din veniturile proprii ale ANCPI.

Festivitatea de înmânare a cărţilor funciare a avut loc vineri, în prezenţa politicienilor locali, dar şi a directorului general al ANCPI, Radu-Codruţ Ştefănescu.

Problemele de fond funciar au fost rezolvate şi la Vişina Nouă, unde în septembrie au fost finalizate lucrările de înregistrare sistematică, fiind împărţite peste patru mii de extrase de cărţi funciare. 

Sursa: https://www.gazetanoua.ro/index/art/t/peste-6-100-de-carti-funciare-au-fost-deschise-la-visina


Vișina are cărți funciare

Locuitorii comunei Vișina au cărți funciare, atât pentru locuințe, cât și pentru terenurile intravilane și extravilane. Autoritățile locale, în colaborare cu cetățenii și Oficiul de Cadastru, au dus la bun sfârșit proiectul de înregistrare sistematică pentru întreaga localitate. Peste 6.100 de cărți funciare vor fi înmânate beneficiarilor, zilele acestea.

Comuna Vișina se alătură celorlalte patru localități din județ în care toate terenurile și clădirile au cărți funciare. Autoritățile și cetățenii s-au întâlnit vineri, la căminul cultural din localitate, să înmâneze primele documente și să anunțe finalizarea cu succes a acestui contract.

La eveniment au luat parte președintele Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Radu Ștefănescu, președintele Comisiei pentru Agricultură din Camera Deputaților, Alexandru Stănescu, dar și reprezentanții Oficiului Județean de Cadastru.

Primele extrase de carte funciare au fost înmânate deja cetățenilor de la Vișina Veche. Fostul primar al comunei, Constantin Stănescu, a primit bucuros documentele de proprietate, mai ales că programul de cadastru a început în legislatura sa.

În Olt, au mai beneficiat de fonduri pentru cadastru general localitățile Valea Mare, Brebeni și Iancu Jianu, în cadrul unui proiect Cezar, și comuna Vișina Nouă, în cadrul Programului Național de Cadastru.

Sursa: http://www.olttv.ro/olt-tv-new/administratie/2017/11/27/visina-are-carti-funciare


ȘEFUL DE LA CADASTRU, ANUNȚ pentru FERMIERI: Ce se întâmplă cu TERENURILE AGRICOLE pe care SE PLĂTEȘTE SUBVENȚIE!

Anunț important din partea șefului de la Cadastru pentru fermierii care lucrează terenuri agricole. Cadastrarea gratuită a suprafețelor agricole se face cu prioritate față de restul categoriilor de terenuri care sunt incluse în program, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor, susține directorul general al Agenției Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), Radu Codruț Ștefănescu, într-un răspuns remis în exclusivitate pentru Agrointeligența – www.agrointel.ro. 

”Programul național de cadastru si carte funciară 2015-2023 (PNCCF) îi sprijină pe fermieri prin înregistrarea cu prioritate terenurilor agricole, astfel încât oamenii să poată beneficia în continuare de subvenții. În 2016, am reușit să modificăm Legea nr. 7/1996 și a publicității imobiliare, în scopul accelerării procesului de înregistrare sistematică a imobilelor din extravilan. Concret, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 35/2016 a creat cadrul legal necesar finanțării de către ANCPI a lucrărilor de înregistrare sistematică demarate de Unitățile Administrativ Teritoriale la nivel de sector cadastral din extravilan și, pe cale de excepție, din intravilan, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor. Sintetizând, putem spune fără a greși că, în prezent, terenurile agricole sunt cadastrate cu prioritate, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF)”, a punctat șeful Agenției de cadastru.

PNCCF este instituit în temeiul Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Legea nr. 7/1996) și în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 294/2015, cu modificările și completările ulterioare. Scopul acestui program este înregistrarea tuturor imobilelor de pe teritoriul țării în sistemul integrat de cadastru și publicitate imobiliară, fără niciun cost pentru proprietari, persoane fizice sau juridice. Implementarea acestui Program este o necesitate, întrucât va asigura punerea în aplicare a obiectivelor asumate de către statul român, precum dezvoltarea agriculturii, infrastructurii, elemente esențiale pentru dezvoltarea economică.

În program, un rol important îl au primarii

Radu Codruț Ștefănescu atrage atenția că primarii au un rol esențial pentru reușita programului întrucât ei sunt cei care trebuie să solicite fonduri de la ANCPI pentru înregistrarea terenurilor din extravilanul localităților. Această responsabilitate este reglementată prin dispozițiile “Procedurii și modalității de alocare a sumelor, precum și raportarea de către beneficiari a stadiului de execuție a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică inițiate de unitățile administrativ-teritoriale”, aprobată prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 819/2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 583/2016.

”Conform acestei Proceduri, responsabilitatea derulării achiziției publice, precum și a încheierii contractelor de servicii de înregistrare sistematică a imobilelor situate în extravilanul UAT-urilor, subvenționate de către Agenția de Plăți și Intervenții pentru Agricultură (APIA), revine în sarcina primăriilor interesate să obțină fondurile destinate finanțării, acordate din veniturile proprii ale ANCPI pentru sprijinirea implementării noilor scheme de plăți aplicate în agricultură. După cum am mai spus, am înțeles de la bun început că trebuie să găsim soluții pentru a veni în sprijinul fermierilor. Înregistrarea cu prioritate a terenurilor agricole din extravilan, introdusă prin dispozițiile OUG NR. 35/ 2016, va contribui la implementarea noilor mecanisme prin care se pot solicita subvenții, prevăzute de OUG nr. 104/2015-2020 și pentru modificarea art. 2 Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.104/2015, cu modificările și completările ulterioare. Precizez, totodată, că ducerea la bun sfârșit a PNCCF este condiționată de menținerea actualei surse de finanțare a Programului, de existența planurilor parcelare, precum și de calitatea și gradul de finalizare a aplicării legilor fondului funciar”, a mai subliniat directorul general al ANCPI.

Mai mult, acesta menționează că modul în care se va desfășura procedura de finanțare la nivel național va fi monitorizat de către ANCPI, iar în cazul în care vor fi constatate disfuncționalități, vor fi propuse măsuri de îmbunătățire a procesului de înregistrare sistematică, inclusiv a celor de natura modificărilor legislative în domeniul cadastrului și al publicității imobiliare.

Vă reamintim că Programul Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF) cuprinde: măsurători cadastrale; activități de geodezie, cartografie, topografie și fotogrammetrie; activități de informare și conștientizare a publicului; dezvoltare și mentenanță a sistemelor informatice; conversia cărților funciare și a documentațiilor cadastrale din format analogic în format digital; tehnică de calcul și de stocare; alte activități ce decurg din derularea PNCCF.

Sursa: http://agrointel.ro/88612/seful-de-la-cadastru-anunt-pentru-fermieri-ce-se-intampla-cu-terenurilor-agricole-pe-care-se-plateste-subventie/


Românii au făcut aproape 513.000 de tranzacţii imobiliare în primele zece luni

BUCUREŞTI | Scris de Dinu Boboc

Românii au făcut aproape 513.000 de tranzacţii imobiliare în primele zece luni

Numărul de tranzacţii imobiliare înregistrate în România a ajuns la 512.935 de vânzări în primele zece luni ale acestui an, arată datele transmise luni de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în primele zece luni ale anului 2017, în Bucureşti – 65.963, Cluj – 34.802 şi Ilfov – 30.022.

”Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Teleorman – 3.756, Sălaj – 3.331 şi Caraş-Severin – 3.014. În luna octombrie 2017, cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti – 8.847”, se arată în comunicat.

Numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie - octombrie 2017, a fost de 204.830. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în acelaşi interval, în Bucureşti – 41.438, Ilfov – 14.252 şi Cluj – 13.536.

La polul opus, se află judeţele Covasna – 937, Gorj – 849 şi Sălaj - 697. Judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele zece luni ale acestui an, sunt Timiş – 7.138, Arad – 6.283 şi Dolj – 5.985.

Sursa: https://www.news.ro/economic/romanii-au-facut-aproape-513-000-de-tranzactii-imobiliare-in-primele-zece-luni-1922404806482017111117370134


Românii au făcut aproape 513.000 de tranzacţii imobiliare în primele zece luni

Autor: Raluca Ionescu-Heroiu | luni, 06 noiembrie 2017

Numărul de tranzacţii imobiliare înregistrate în România a ajuns la 512.935 de vânzări în primele zece luni ale acestui an, arată datele transmise luni de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în primele zece luni ale anului 2017, în Bucureşti – 65.963, Cluj – 34.802 şi Ilfov – 30.022, conform news.ro.

”Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Teleorman – 3.756, Sălaj – 3.331 şi Caraş-Severin – 3.014. În luna octombrie 2017, cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti – 8.847”, se arată în comunicat.

Numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie - octombrie 2017, a fost de 204.830. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în acelaşi interval, în Bucureşti – 41.438, Ilfov – 14.252 şi Cluj – 13.536.

La polul opus, se află judeţele Covasna – 937, Gorj – 849 şi Sălaj - 697. Judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele zece luni ale acestui an, sunt Timiş – 7.138, Arad – 6.283 şi Dolj – 5.985.

Sursa: http://www.capital.ro/romanii-au-facut-aproape-513000-de-tranzactii-imobiliare-in-prim.html


Aproape 35.000 de tranzacții imobiliare în primele 10 luni ale anului în județul Cluj

În primele 10 luni ale anului 2017 au fost înregistrate, în toată ţara, 512.935 de vânzări de proprietăţi, cele mai multe fiind consemnate în Bucureşti şi Cluj, iar cele mai puţine în Teleorman şi Sălaj, arată datele comunicate luni de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

„Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în primele zece luni ale anului 2017, în Bucureşti (65.963), Cluj (34.802) şi Ilfov (30.022). Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Teleorman (3.756), Sălaj (3.331) şi Caraş-Severin (3.014)”, se arată într-un comunicat al ANCPI, citat de Mediafax.

Numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie-octombrie 2017, a fost de 204.830. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în acelaşi interval, în Bucureşti (41.438), Ilfov (14.252) şi Cluj (13.536). La polul opus, cu cele mai puţine ipoteci, se află judeţele Covasna (937), Gorj (849) şi Sălaj (697).

Potrivit ANCPI, judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele zece luni ale acestui an, sunt Timiş (7.138), Arad (6.283) şi Dolj (5.985).

„În luna octombrie 2017, numărul imobilelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare, la nivel naţional, a fost de 61.863. Cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti – 8.847”, mai arată Agenţia de Cadastru.

Sursa: https://dej24.ro/aproape-35-000-de-tranzactii-imobiliare-primele-10-luni-ale-anului-judetul-cluj/


Băncile și instituțiile de garantare a creditelor acceptă extrasele de carte funciară eliberate online

Clienții băncilor pot economisi timp în situația în care vor solicita credite garantate cu ipoteci pe imobile. Extrasul de carte funciară obținut online, accesând site-ul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), este recunoscut de reprezentanții Asociației Române a Băncilor.

”Unsprezece bănci, precum şi două instituţii importante de garantare a creditelor – Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM) şi Fondul de Garantare a Creditului Rural (FGCR) vor accepta extrasele de carte funciară pentru informare eliberate online. Mai mult decât atât, împreună cu FNGCIMM am reuşit să facem încă un pas spre digitalizarea şi, implicit, simplificarea procedurilor din cadrul administraţiei publice centrale. Vă pot spune că astăzi intră în vigoare Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2644/2017, care prevede la art. 6.131 că ”extrasele de carte funciară (…) ataşate de Finanţator în aplicaţie pot fi atât extrasele comunicate de ANCPI pe suport letric, cât şi extrasele eliberate de ANCPI în format electronic””, a declarat directorul general al ANCPI, Radu-Codruţ Ştefănescu.

Astfel, clienţii BCR, BCR Banca pentru Locuiţe, EximBank, BRD GSG, Banca Românească, Banca Transilvania, CEC Bank, Garanti Bank, ING Bank, Libra Internet Bank, Unicredit Bank, FNGCIMM şi FGCR pot utiliza extrasul de carte funciară pentru informare obţinut online. Ei vor putea depune la bancă documentele generate de platforma epay.ancpi.ro, în cel mult 30 de zile de la emitere.

ANCPI eliberează extrasul de carte funciară online în câteva minute

Extrasul de carte funciară pentru informare eliberat online de platforma http://epay.ancpi.ro costă 20 de lei şi poate fi obţinut chiar şi în 10 minute, în faţa calculatorului.

”Prin acest proiect, care se numeşte e-payment, am încercat să-i ajutăm pe cetăţeni să evite drumurile la ghişeu. Procedura este simplă: solicitantul face un cont la noi pe site, plăteşte extrasul şi acesta este eliberat pe loc, dacă actul respectiv este disponibil în format electronic. În situaţia în care cartea funciară nu este introdusă în sistemul electronic, angajaţii oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară fac conversia documentului în format electronic şi îl expediază solicitantului.  De la începutul anului, de acest serviciu au beneficiat aproape 17.000 de persoane care au solicitat 76.500 de extrase”, a mai explicat Radu Codruţ Ștefănescu, directorul general al ANCPI. 

Potrivit site-ului ANCPI, în prezent, numărul de imobile înregistrate în sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară este de aproximativ 10,25 de milioane, reprezentând tot atâtea cărţi funciare. Cifra reprezintă 25,61% din numărul total aproximat de imobile din România.

Conform ANCPI, extrasele de carte funciară pentru informare obţinute online trebuie să fie recunoscute de toate instituţiile administraţiei locale şi centrale, bănci, avocaţi, notari etc. Extrasul de carte funciară generat prin sistemul informatic al ANCPI conţine informaţiile din cartea funciară, active la data generării. Acesta este valabil în condiţiile prevăzute de art. 7 din Legea nr. 455/2001, coroborat cu art. 3 din O.U.G. nr. 41/2016, exclusiv în mediul electronic, pentru activităţi şi procese administrative prevăzute de legislaţia în vigoare. Valabilitatea poate fi extinsă şi în forma fizică a documentului, fără semnătură olografă, cu acceptul expres sau procedural al instituţiei publice ori entităţii care a solicitat prezentarea acestui extras. Verificarea corectitudinii şi realităţii informaţiilor conţinute de document se poate face la adresa www.ancpi.ro/verificare, folosind codul de verificare online disponibil în antet. Codul de verificare este valabil 30 de zile lucrătoare de la momentul generării documentului.

Persoana care vrea să obţină extrasul de carte funciară online trebuie să-şi facă un cont pe platforma http://epay.ancpi.ro. La crearea acestuia este necesară introducerea datelor personale ale solicitantului, persoană fizică: adresa, numărul de telefon şi codul numeric personal şi, eventual, seria şi numărului cărţii de identitate (acestea nu sunt obligatorii pentru autentificare). Solicitantul îşi va alege numele de utilizator (ex: adresa de e-mail) şi parola, cu ajutorul cărora se va autentifica. După înregistrare, va primi un e-mail pentru confirmarea înregistrării. Pentru obţinerea efectivă a extrasului de carte funciară pentru informare, va accesa secţiunea "Servicii", va selecta produsul dorit, pe care îl va adăuga în coş. Pasul următor constă în configurarea extrasului respectiv, prin introducerea unor date de identificare (localizarea imobilului - respectiv judeţul şi unitatea administrativ teritorială, precum şi numărul de carte funciară, numărul cadastral şi numărul topografic). La final, clientul va plăti 20 de lei, cu ajutorul cardului.  

 
Extrasele de carte funciară pentru informare eliberate online au doar o semnătură electronică.

Un serviciu nou, de la 1 decembrie

Un alt pas către simplificarea procedurilor şi reducerea timpului de aşteptare pentru persoanele care doresc să cumpere sau să vândă imobile va fi făcut, în curând, de ANCPI. ”Pot să vă spun că, începând cu luna decembrie a acestui an, ANCPI va pune la dispoziţia persoanelor interesate un nou produs disponibil online. Este vorba despre extrasul de carte funciară pentru autentificare. Acesta va fi eliberat în aceleaşi condiţii cu extrasul de carte funciară pentru informare emis online”, a mai precizat directorul general al ANCPI, Radu-Codruţ ȘTEFĂNESCU.

Extrasul de carte funciară pentru autentificare costă 40 de lei şi poate fi solicitat doar de notarul public în vederea întocmirii actelor notariale prin care se transmite, se modifică sau se constituie un drept real imobiliar. Pe perioada valabilităţii acestuia nu se pot efectua înscrieri în cartea funciară, cu excepţia celei pentru care a fost solicitat extrasul.

Sursa: http://www.capital.ro/bancile-si-institutiile-de-garantare-a-creditelor-accepta-extrase.html


Peste 450.000 de vânzări de proprietăţi imobiliare, în primele nouă luni. Judeţele unde s-au vândut cele mai multe imobile / Unde s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii cu terenuri agricole

În primele nouă luni ale anului 2017 au fost înregistrate, în toată ţara, 451.072 de vânzări de proprietăţi imobiliare, cele mai multe tranzacţii fiind înregistrate în Bucureşti – 57.116, Cluj – 30.533 şi Ilfov – 26.582, informează Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

Peste 450.000 de vânzări de proprietăţi imobiliare, în primele nouă luni. Judeţele unde s-au vândut cele mai multe imobile / Unde s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii cu terenuri agricole

Judeţele cu cele mai puţine imobile vândute în aceeaşi perioadă sunt Sălaj – 2.961, Gorj - 3.436 şi Caraş-Severin – 2.677.

În luna septembrie 2017, numărul imobilelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare, la nivel naţional, a fost de 57.778. Cele mai multe imobile au fost vândute în Bucureşti : 9.352.

Numărul ipotecilor, la nivel naţional, în perioada ianuarie - septembrie 2017, a fost de 181.047. Cele mai multe operaţiuni de acest gen au fost înregistrate, în septembrie, în Bucureşti – 5.317, Bihor – 2.154 şi Ilfov – 1.591. La polul opus, se află judeţele Caraş-Severin – 40, Sălaj – 55 Harghita - 69 şi Covasna - 60.

Judeţele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole, în primele nouă luni ale acestui an, sunt Timiş – 6.377, Dolj – 5.343 şi Arad – 5.185.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/peste-450-000-de-vanzari-de-proprietati-imobiliare-in-primele-noua-luni-judetele-unde-s-au-vandut-cele-mai-multe-imobile-unde-s-au-inregistrat-cele-mai-multe-tranzactii-cu-terenuri-agricole-16772858


Agenția de Cadastru: Peste 451.072 de vânzări de imobile la nivel național, în primele 9 luni din 2017

miercuri, 18 Oct 2017, 14:05  •  ECONOMIE

Agenția Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a înregistrat 451.072 de vânzări în toată țara, în primele nouă luni ale anului 2017, informează miercuri ANCPI.

În luna septembrie 2017, numărul imobilelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare, la nivel național, a fost de 57.778, cele mai multe fiind vândute în București — 9.352.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în primele nouă luni ale anului 2017, în București — 57.116, Cluj — 30.533 și Ilfov — 26.582.

Județele cu cele mai puține imobile vândute în aceeași perioadă sunt Sălaj — 2.961, Gorj — 3.436 și Caraș-Severin — 2.677.

Numărul ipotecilor, la nivel național, în perioada ianuarie — septembrie 2017, a fost de 181.047. Cele mai multe operațiuni de acest gen au fost înregistrate în luna septembrie în București — 5.317, Bihor — 2.154 și Ilfov — 1.591. La polul opus, se află județele Caraș-Severin — 40, Sălaj — 55 Harghita — 69 și Covasna — 60.

Cele mai multe terenuri agricole au fost vândute, în primele nouă luni din 2017, în județele Timiș — 6.377, Dolj — 5.343 și Arad — 5.185.

AGERPRES/(AS — autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu)

Sursa: https://www1.agerpres.ro/economie/2017/10/18/agentia-de-cadastru-peste-451-072-de-vanzari-de-imobile-la-nivel-national-in-primele-9-luni-din-2017-14-05-55


CEC Bank accepta extrase de carte funciara eliberate online

Începând din data de 12.10.2017, CEC Bank accepta, pentru analiza documentelor de proprietate si publicitate imobiliara, extrase de carte funciara eliberate online de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI). Clientii nu trebuie decat sa achizitioneze online extrasele de pe site-ul ANCPI, urmand sa le prezinte CEC Bank in maximum 30 de zile de la emitere.

"Prin acest demers, aflat in faza pilot, CEC Bank vine in intampinarea clientilor care solicita credite garantate cu ipoteci pe imobile, eliminand timpul petrecut de acestia la oficiile de cadastru si publicitate imobiliara. In acord cu obiectivele asumate, banca noastra face astfel un nou pas in directia digitalizarii si simplificarii experientei clientului", a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedinte - Director General CEC Bank.

Informatii suplimentare despre produsele si serviciile bancii pot fi obtinute in orice unitate CEC Bank, apeland gratuit Serviciul suport clienti la numarul de telefon 0.800.800.848 sau accesand site-ul bancii, www.cec.ro

Sursa: https://www.cec.ro/presa/comunicate-de-presa/cec-bank-accepta-extrase-de-carte-funciara-eliberate-online


EXCLUSIV Lista localităţilor în care poţi face succesiunea gratuit. Anul viitor vor beneficia sute de mii de români

Proprietarii a peste 424.000 de imobile din 414 localităţi, în care s-a finalizat procesul de cadastrare integral sau parţial, pot obţine gratuit actele de moştenitor dacă se află într-o situaţie de succesiune, a declarat într-un interviu acordat revistei Capital Radu-Codruţ Ştefănescu, directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

Persoanele care îşi pot face succesiunea gratuit sunt cele care au proprietăţi în localităţile în care s-a finalizat procesul de cadastrare derulat prin Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară. În acest moment s-au cadastrat integral peste 260.000 de imobile amplasate în 25 de localităţi din 12 judeţe (vezi lista mai jos). Acestora li se adaugă peste 164.000 de terenuri agricole din 389 de localităţi, în care cadastrarea a fost finalizată parţial. Mai exact, cu excepţia judeţelor Cluj, Sălaj, Sibiu, Braşov şi Botoşani, în restul judeţelor sunt cadastrate circa 116.000 de hectare de terenuri agricol, a căror proprietari pot obţine certificatele de moşternitor gratuit, dacă se află într-o situaţie succesorală. Cele mai multe terenuri agricole au fost cadastrate în judeţele Alba, Olt, Tulcea şi Ilfov.

Plata  onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală în aceste localităţi va fi realizată de ANCPI în baza unui protocol de colaborare semnat în 2016 cu Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România prin care s-a stabilit decontarea a 250 lei pentru fiecare autor al unei succesiuni. Protocolul va fi în vigoare până în 2025.

Trebuie menţionat faptul că ANCPI are la dispoziţie în acest an un buget de 5,3 mil. lei pentru plata succesiunilor, bani care ajung pentru încheierea a peste 21.000 de dezbateri succesorale. Primele persoane care vor pune la dispoziţia oficiilor de cadastru documentele solicitate vor fi beneficiarii acestor gratuităţi, în contextul în care moştenitorii nu sunt nevoiţi să meargă la notar.

Vestea bună este că, pentru anul viitor, ANCPI a alocat 30,5 mil. lei pentru plata succesiunilor, ceea ce înseamnă că pot beneficia 122.000 de români de obţinerea gratuită a certificatelor de moştenitor.

Radu-Codruţ Ştefănescu: «Noile cărţi funciare sunt deschise pe numele defuncţilor»

Capital: Cine poate obţine succesiuni gratuite în acest an?

Radu-Codruţ Ştefănescu: În 2017, ANCPI poate plăti contravaloarea certificatelor de moştenitor pentru proprietarii imobilelor pentru care au fost finalizate lucrările de înregistrare sistematică în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte funciară 2015-2023 (PNCCF). Concret, este vorba despre proprietarii imobilelor din cele 25 de UAT-uri din 12 judeţe în care au fost finalizate lucrările de  înregistrare sistematică. În total sunt 260.194 de imobile cu suprafaţa de 187.052 de hectare. Pot obţine certificate de moştenitor gratuit şi proprietarii imobilelor din cele 907 de sectoarele cadastrale din 389 de UAT-uri  din 36 de judeţe în care au fost finalizate lucrările de înregistrare sistematică. Vorbim despre încă 164.598 de imobile, cu suprafaţa de 116.557 de hectare.

Capital: Ce paşi trebuie să urmeze proprietarii pentru a-şi face succesiunea gratuit?  

Radu-Codruţ Ştefănescu: În primul rând, oamenii trebuie să ştie că pot obţine certificatul de moştenitor gratuit doar după ce unitatea administrativ-teritorială (UAT) în care se află imobilele pe care le deţin intră în Programul Naţional de cadastru şi Carte Funciară.

Este important de ştiut că, potrivit procedurii stabilite de protocolul pe care l-am încheiat cu UNNPR, la finalizarea lucrărilor de înregistrare sistematică, la nivel de UAT sau de sector cadastral, noile cărţi funciare sunt deschise pe numele defuncţilor. Ulterior, ANCPI, prin oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI), sesizează Camerele Notarilor Publici, în a căror rază teritorială defuncţii şi-au avut ultimul domiciliu, în vederea emiterii certificatelor de moştenitor.

Practic, OCPI-urile transmit notarilor o cerere, precum şi lista proprietarilor decedaţi, care au deţinut imobile în UAT-urile incluse în PNCCF. Această listă va fi însoţită, în mod obligatoriu, de următoarele documente: certificatul de deces, în copie, sau un extras de uz oficial de la registrul de stare civilă, sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale, pusă la dispoziţia OCPI competent de către secretarul primăriei, care conţine toate datele de identificare ale succesibililor, extrasul de carte funciară pentru informare şi copii ale actelor de proprietate ale defunctului, colectate în cadrul lucrării de înregistrare sistematică de către persoana autorizată care efectuează aceste lucrări.

Subliniez faptul că proprietarii nu trebuie să meargă la notar, ci doar să coopereze cu reprezentanţii OCPI şi cu persoanele autorizate să execute lucrări de cadastru general şi să le pună la dispoziţie documentele solicitate.

Capital: Protocolul cu UNNPR va fi extins şi anul viitor, pentru localităţile care vor intra în PNCCF?

Radu-Codruţ Ştefănescu: Protocolul semnat de ANCPI şi UNNPR a fost gândit de la bun început ca o colaborare pe termen lung, pentru a facilita şi accelera derularea Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară. Vă pot spune că parteneriatul va înceta în termen de doi ani de la finalizarea PNCCF. Am stabilit acest termen având în vedere atât durata medie, cât și procedura eliberării şi a plăţii onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală în cadrul PNCCF.

Capital: Vă aşteptaţi ca bugetul alocat eliberării de către notarii publici a certificatelor de moştenitor, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală să fie la fel ca în acest an şi în 2018?

Radu-Codruţ Ştefănescu: Pentru anul viitor, am alocat 30,5 mil. lei pentru eliberarea de către notarii publici a certificatelor de moştenitor, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală. În condiţiile în care, conform protocolului semnat de ANCPI şi UNNPR, preţul plătit pentru o dezbatere succesorală în cadrul PNCCF este de 250 de lei/autorul succesiunii, un calcul simplu indică un număr maxim de 122.000 de posibili beneficiari ai dezbaterilor succesorale gratuite în 2018.

Capital: Odată cu implementarea PNCCF, românii au posibilitatea să verifice oricând situaţia imobilelor prin solicitarea extrasului de carte funciară online. Cât durează obţinerea lor? Este un serviciu solicitat?

Radu-Codruţ Ştefănescu: Într-adevăr, acum oricine poate afla situaţia unui imobil, chiar şi în câteva minute. Vorbim despre eliberarea online a extrasului de carte funciară pentru informare, serviciu care costă 20 de lei şi este disponibil prin platforma online e-payment (http://epay.ancpi.ro). Solicitantul îşi face cont la noi pe site, pune în coș documentele care îl interesează şi plătește prin intermediul cardului bancar. Extrasul este eliberat pe loc, dacă actul respectiv este disponibil în format electronic. În situaţia în care documentul nu este introdus în sistemul electronic, angajaţii noştri fac conversia cărţii funciare în format electronic şi o transmit solicitantului.

Precizez că informaţiile conţinute de extrasul de carte funciară obţinut online pot fi verificate la adresa www.ancpi.ro/verificare, folosind codul  disponibil în antet, care este valabil 30 de zile de la momentul generării documentului.

Vă mai pot spune că, în 2017, pe platforma epay.ancpi.ro au fost înregistrate peste 27.000 de solicitări formulate de cei aproximativ 9.200 de utilizatori.

Sursa: http://www.capital.ro/download?id=242641


 

EXCLUSIV 80% dintre primării fac cadastru gratuit. Află dacă localitatea ta intră în program

În 80% dintre localitățile din mediul rural (2.273) se desfășoară lucrări de cadastru, fără costuri pentru cetățeni, care vor primi acte gratuite pe proprietăți iar în cazul succesiunilor nedezbătute, ANCPI suportă și costul acestora.

Potrivit ANCPI, numărul aproximativ de imobile pentru care s-au încheiat contracte de realizare a cadastrului, în 2017, este de peste 3.000.000.

”Aşa cum ne-am propus la începutul acestui an, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară a reuşit deja să încheie contracte din veniturile proprii pentru înregistrarea sistematică a cel puţin 3 milioane de imobile, reprezentând aproximativ 4,5 milioane de hectare. Astfel, sperăm  ca numărul de imobile înscrise prin Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară să depăşească cifra de un milion, până la sfârşitul anului”, ne-a precizat directorul general al ANCPI, Radu Codruţ Ștefănescu. 

Descarcă aici lista cu localităţiile care au încheiat anul acesta contracte de servicii pentru realizarea cadastrului:
Persoanele care îşi pot face succesiunea gratuit sunt cele care au proprietăţi în localităţile în care s-a finalizat procesul de cadastrare derulat prin Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară.

Plata  onorariilor pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală în aceste localităţi va fi realizată de ANCPI în baza unui protocol de colaborare semnat în 2016 cu Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România prin care s-a stabilit decontarea a 250 lei pentru fiecare autor al unei succesiuni. Protocolul va fi în vigoare până în 2025. 

Trebuie menţionat faptul că ANCPI are la dispoziţie în acest an un buget de 5,3 mil. lei pentru plata succesiunilor, bani care ajung pentru încheierea a peste 21.000 de dezbateri succesorale. Primele persoane care vor pune la dispoziţia oficiilor de cadastru documentele solicitate vor fi beneficiarii acestor gratuităţi, în contextul în care moştenitorii nu sunt nevoiţi să meargă la notar. 

Citeşte aici ce spunea directorul general al ANCPI în interviul acordat Capital.ro

Sursa: http://www.capital.ro/80-dintre-primarii-fac-cadastru-gratuit-afla-daca-localitatea-ta-intra-in-program.html?&page=2


Aproape 500.000 de imobile înregistrate gratuit. Cum să-ți faci acte fără nici un fel de cost

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară(ANCPI) a înregistrat, în acest an, gratuit pentru cetățeni, peste 200.000 de imobile. Numărul de cărți funciare eliberate, în 2017, l-a depășit pe cel de anul trecut. 

Din anul 2015, prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF) au fost eliberate, gratuit pentru cetățeni,  475.231 de cărți funciare. Potrivit site-ului ANCPI, în primele opt luni ale acestui an, au fost înregistrate 204, 353 de imobile. Numărul l-a depășit pe cel al cărților funciare eliberate în 2016- când au fost înregistrate 192.606 de imobile.   

Potrivit http://www.ancpi.ro/pages/imobile_cadgen/index.php, județul care a profitat cel mai mult de beneficiile PNCCF a fost Olt, în care, din 2015 și până în prezent au fost eliberate aproape 70.000 de cărți funciare, dintre care 36.582 numai în 2017. Următorul județ este Teleorman, cu puțin peste 58.000 de cărți funciare, dintre acestea, 27.073 fiind eliberate în primele luni anului. Al treilea județ aflat în graficele ANCPI este Argeș, cu peste 43.000 de cărți funciare eliberate de la începutul programului gratuit.  

"Avem contracte de finantare cu aprox. 2300 de primarii si in scurt timp vom afla cate dintre acestea reusesc sa incheie contracte de prestari servicii pentru realizarea lucrarilor de cadastru.  Anul acesta ne-am propus sa inregistram gratuit 1.000.000 de imobile", a declarat, pentru Evz, Radu Codrut Stefanescu, directorul general al ANCPI.

Anul trecut, ANCPI a decontat acte în valoare de 3.018.073 lei iar în acest an suma se preconizează a fi mult mai mare. Recent, ANCPI a anunțat că s-a încheiat perioada de semnare a noilor contracte de finanțare între oficiile județene și 2.382 de primării. Valoarea acestora este de 340.332. 265, 45 de lei. 

Cum beneficiezi de acte gratuite

În cadrul PNCCF, orice primărie poate solicita bani pentru cadastru general. Spre deosebire de anul trecut, când primăriile au primit câte 135.000 de lei, anul acesta, ANCPI a alocat 150.000 de lei pentru edilii care vor să facă sau să continue lucrările de cadastru în localitate. 

Pentru a primii banii, primăriile trebuie să încheie un contract de finanțare cu oficiile de cadastru din județ. Aceste contracte sunt multianuale ceea ce înseamnă că primăriile nu pierd banii dacă nu finalizează lucrările până la sfârșitul anului.   
Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF) a fost lansat în anul 2015 și va fi finalizat în 2023. Scopul PNCCF este deschiderea cărților funciare pentru toate imobilele din România, fără nici un fel de costuri pentru cetățeni sau persoane juridice. 

Este important de știut că cetățenii nu vor plăti pentru dezbaterea succesiunilor. ANCPI a încheiat cu Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (UNNPR) Protocolul care prevede că Agenția va suporta onorariile pentru eliberarea certificatelor de moştenitor, a certificatelor de moştenitor suplimentar, a certificatelor de legatar şi a certificatelor de vacanţă succesorală. 

Ce trebuie să știe cetățenii despre PNCCF

Cetățenii trebuie să colaboreze cu echipele care vor face măsurători, să le permită accesul pe proprietate și să le înmâneze copiile documentelor care atestă dreptul de proprietate. De asemenea, este important ca oamenii să verifice, la primărie, informațiile privitoare la imobilele pe care le dețin, în etapa de publicare a documentelor tehnice cadastrale. Proprietarii trebuie să știe că pot depune cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte. 

Banii proveniți din veniturile proprii ale ANCPI sunt suficienți pentru finanțarea PNCCF. În 2017, ANCPI are un buget alocat de 442.350.000 de lei, pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile. În plus, pentru realizarea cadastrului în zonele rurale există și bani europeni, respectiv 312.7 milioane de euro, în prezent ANCPI face demersurile pentru accesarea acestor bani. 

În România, numărul estimat de imobile este de 40.000.000. Din acestea, peste 10 milioane (25%) sunt înregistrate în sistemul informatic de cadastru și carte funciară. 

Sursa: http://evz.ro/aproape-500000-de-imobile-inregistrate-gratuit.html?&page=2


 

Cadastru gratuit în 2017. Află dacă localitatea ta intră în program! Vezi lista completă!

Anul acesta, se vor face lucrări de cadastru, gratuite pentru cetățeni, în peste 2.000 de localități, anunță Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Suma totală alocată de ANCPI din veniturile proprii, în 2017, este de 442.350.000 de lei, pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile. 

2.340 de primari au cerut, anul acesta, bani de la ANCPI, pentru realizarea cadastrului gratuit pentru cetățeni. Cu alte cuvinte, aproape 80% dintre primăriile eligibile au semnat, până la finalul lunii iulie, contracte de finanțare cu oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF). Valoarea acestor contracte este de 335.739.014 de lei, sumă necesară pentru înregistrarea imobilelor din 2.340 de unități administrativ-teritoriale (UAT), din cele 2.949 eligibile. 
  
După ce au solicitat sumele necesare pentru înregistrarea proprietăților, primarii trebuie să semneze contracte de prestări servicii cu firmele autorizate să execute lucrări de cadastru. Potrivit legii, primăriile sunt obligate să selecteze, cu prioritate, sectoarele cadastrale care cuprind terenuri aferente proiectelor de infrastructură de interes naţional și terenuri agricole subvenționate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). Până să primească actele în mână, gratuit, cetățenii trebuie să permită accesul pe proprietate echipelor care fac măsurătorile și, de asemenea, să prezinte documentele solicitate. Apoi, trebuie să meargă la primăriile de care aparțin unde, în perioada de afișare a actelor, pot depune, dacă este cazul, contestații. Urmează perioada de soluționare a contestațiilor, iar noile cărți funciare vor fi înmânate proprietarilor. Persoanele care nu au făcut succesiunea vor primi gratuit certificatele de moștenitor. 
  
Stadiul PNCCF 
  
PNCCF a început în anul 2015 și, până la această dată, au fost finalizate lucrări de înregistrare sistematică în 26 de unități administrativ-teritoriale din 12 județe. Numai în ultimii doi ani au fost cadastrate aproximativ 400.000 de imobile. Dacă ne referim la 2017, numărul imobilelor înregistrate în primele șapte luni îl depășește pe cel de anul trecut” a declarat, pentru Evenimentul Zilei, directorul general al ANCPI, Radu Codruț Ștefănescu. În 2017, dacă primarii vor încheia contracte cu firmele sau persoanele autorizate, se va face cadastru gratuit în 2.340 de localități din toate cele 41 de județe. 
  
  
Puteți verifica aici în ce localități se face cadastru gratuithttp://www.ancpi.ro/pnccf/stadiu-lucrarilor.html. 
  
Tot în anul 2017, începe înregistrarea a 5.756.387 de hectare de teren din 793 de UAT-uri, din fonduri externe, nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, aprobat prin decizia Comisiei Europene. La această dată, documentația proiectului este în curs de aprobare. Potrivit legii, UAT-urile primesc, în 2017, pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică, suma de 150.000 de lei/UAT, față de 135.000 de lei/UAT, în 2016. În plus, începând din 2017, bugetele sunt multianuale, ceea ce înseamnă că primăriile nu pierd banii dacă nu finalizează lucrările până la sfârșitul anului. 
  
Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI - peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanțare poate fi bugetul local al primăriilor. La această dată, în sistemul integrat de cadastru și carte funciară sunt înregistrate aproximativ 10 milioane de imobile ceea ce reprezintă cam un sfert din numărul total aproximat. 
Sursa : http://evz.ro/cadastru-gratuit-afla-daca-localitatea-ta-intra-in-program.html


Peste 70% dintre primării vor face cadastru gratuit. Lista localităților

Peste 2.000 de primării s-au înscris, anul acesta, în Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF). Banii pentru lucrările de cadastru sunt asigurați de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Cetățenii primesc gratuit actele pentru terenuri și case. 

Dintre cele 2.949 de primării eligibile, care pot solicita bani pentru realizarea cadastrului gratuit pentru cetățeni, până astăzi, 2.104 au semnat contracte de finanțare cu oficiile de cadastru din țară. Perioada de înscriere se încheie la sfârșitul acestei luni. Cele mai multe contracte de finanțare- 98,  au fost semnate în județul Olt, apoi Iași- 85 de contracte, Teleorman- 78 de contracte și Neamț- 72 de contracte. Găsiți lista cu județele care au intrat în Programul național de cadastru accesând http://www.ancpi.ro/images/Situatie_contracte_de_finantare_24072017.pdf

 Valoarea celor peste 2.000 de contracte de finanțare este de 302,142,321.00 de lei. Potrivit ANCPI, în 2017, au fost alocați pentru lucrări de cadastru 442.350.000 de lei, pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile. Fiecare primărie poate primi, în acest an, 150.000 de lei, față de 135.000 de lei, în 2016. După semnarea contractelor dintre primării și OCPI-uri, urmează încheierea contractelor dintre primării și firmele autorizate să execute lucrări de cadastru. 

Plățile vor fi efectuate în momentul finalizării și recepției lucrărilor de înregistrare sistematică. Actele pentru cetățeni sunt gratuite. 

 

Peste 300.000 de imobile înregistrate prin PNCCF

Până la această data, de la începutul PNCCF, au fost înregistrate gratuit peste 370.000 de imobile. Județul cu cel mai mare număr de imobile înregistrate în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin PNCCF, este Olt, urmat de Teleorman și Argeș.  

“Pentru anul acesta, ANCPI își propune să încheie contracte de finanțare din venituri proprii pentru înregistrarea a cel puțin 3 milioane de imobile, reprezentând aproximativ 4,5 milioane de hectare. Pentru a avea acte gratuite pentru terenuri și case, cetățenii trebuie doar să colaboreze cu echipele care vor face măsurători, să le permită accesul pe proprietate și, dacă este cazul, să le înmâneze copiile documentelor care atestă dreptul de proprietate. Urmează perioada în care sunt verificate informațiile privitoare la imobilele înregistrate  prin etapa de publicare a documentelor tehnice cadastrale. Proprietarii pot depune cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte”,  a explicat, pentru Evenimentul Zilei, directorul ANCPI, Radu Codruț Ștefănescu. 
Sursa: http://evz.ro/peste-70-dintre-primarii-vor-face-cadastru-gratuit.html


Cumpăraţi o casă sau un teren și vreţi să vedeţi dacă sunt libere de sarcini? Extrasul de carte funciară se eliberează ONLINE, în câteva minute!

 

Cumpărați o casă sau un teren și vreți să vedeți dacă sunt libere de sarcini? Extrasul de carte funciară se eliberează ONLINE, în câteva minute!

Acest document, care poate fi obținut chiar și în 10 minute, oferã detalii importante despre imobile. Astfel, daca vreți sã cumpãrați o casã sau un teren și doriți sã vã asigurați cã sunt libere de sarcini, nu au datorii sau nu au fost vândute deja, solicitați extrasul de carte funciarã pentru informare. 

De la începutul anului, aproximativ 8.000 de persoane au solicitat online extrase de carte funciarã pentru informare.

Acest serviciu al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliarã (ANCPI), prin care puteți obține online un extras de carte funciarã pentru informare costã 20 de lei și este disponibil prin platforma online e-payment (http://epay.ancpi.ro). Cererea online pentru extrasul pentru informare poate fi plasatã la orice orã, iar plata se face cu cardul.

”Prin acest proiect, care se numește e-payment, am încercat sã-i ajutãm pe cetãțeni sã evite drumurile la ghișeu. Procedura este simplã: solicitantul face un cont la noi pe site, plãtește extrasul și acesta este eliberat pe loc, dacã actul respectiv este disponibil în format electronic. În situația în care cartea funciarã nu este introdusã în sistemul electronic, angajații oficiilor de cadastru și publicitate imobiliarã fac conversia documentului în format electronic și îl expediazã solicitantului. În primul semestru al acestui an, de acest serviciu au beneficiat aproximativ 8.000 de persoane care au solicitat aproape 20.000 de extrase”, a explicat Radu Codruț Ștefãnescu, directorul general al ANCPI.  

Potrivit site-ului ANCPI, în prezent, numãrul de imobile înregistrate în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciarã este de aproximativ 10 milioane, reprezentând circa 25% din numãrul total aproximat de imobile din România.

Conform ANCPI, extrasele de carte funciarã pentru informare obținute online trebuie sã fie recunoscute de toate instituțiile administrației locale și centrale, bãnci, avocați, notari etc.

 Extrasul de carte funciarã generat prin sistemul informatic al ANCPI conține informațiile din cartea funciarã, active la data generãrii. Acesta este valabil în condițiile prevãzute de art. 7 din Legea nr. 455/2001, coroborat cu art. 3 din O.U.G. nr. 41/2016, exclusiv în mediul electronic, pentru activitãți și procese administrative prevãzute de legislația în vigoare. Valabilitatea poate fi extinsã și în forma fizicã a documentului, fãrã semnãturã olografã, cu acceptul expres sau procedural al instituției publice ori entitãții care a solicitat prezentarea acestui extras.


Sursa:   http://observator.tv/social/cumparati-o-casa-sau-un-teren-si-vreti-sa-vedeti-daca-sunt-libere-de-sarcini-extrasul-de-carte-funciara-se-elibereaza-online-in-cateva-minute-215187.html


Era GRATUIT, dar primarilor NU LE-A PĂSAT. Cum a fost RATAT un proiect care asigura FONDURI pentru CADASTRU. Mai sunt 45 de zile 

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară a anunțat că dispune de bani pentru a înregistra gratuit, numai în acest an, șapte milioane de imobile. Anul trecut, dintre cele 2.960 de primării eligibile, doar 1.100 au încheiat contracte de prestări servicii. Așadar, primarii nu par interesați să acceseze fondurile alocate prin Programul Național de cadastru și Carte Funciară 2015-2023. 
Brașovul și Clujul sunt județele în care primarii nu au fost interesați, anul trecut, să facă acte gratuite cetățenilor prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF). Și asta, susțin surse autorizate din Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în condițiile în care a fost îmbunătățită legislația în domeniu, iar primarii au fost instruiți „să pună mâna pe bani”, în sprijinul lor fiind elaborat și un ghid special. În 2016, dintre cele 2.960 de primării care ar fi putut să ceară bani de la ANCPI, doar 1.100 au încheiat contracte de prestări servicii. 
Bani pentru șapte milioane de imobile
 
Totuși, susțin aceleași surse, din anul 2015, când a început înregistrarea gratuită, ANCPI a înregistrat, prin PNCCF, cel mai mare număr de imobile, practic, cât în 12 ani. Numai între 2016-2017 au fost înregistrate, în 36 de județe, 307.058 de imobile cu bani de la Agenție.
Primarii din județul cu cel mai mare număr de imobile înregistrate în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin PNCCF, este Olt. Aici au fost eliberate gratuit peste 69.000 de cărți funciare. Este urmat de Teleorman, cu peste 52.000 de imobile și Argeș, cu peste 43.000 de imobile. ANCPI a anunțat, recent, printr-un comunicat de presă, că are în derulare lucrări de înregistrare sistematică în 101 de Unități Administrativ Teritoriale, din 34 de județe. Pentru anul 2017, ANCPI are un buget alocat de 442.350.000 de lei, pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile. Orice primărie din țară poate accesa sumele alocate de ANCPI, prin intermediul oficiilor de cadastru, subordonate ANCPI. Fiecare primărie poate primi în acest an 150.000 de lei, față de 135.000 de lei în 2016. Recent, ANCPI a anunțat că primarii au termen 45 de zile (până pe data de 24 iulie), în care pot încheia contracte de finațare cu OCPI-urile pentru a primi banii de la ANCPI. Pasul următor ar fi încheierea contractelor dintre primării și firmele autorizate să execute lucrări de cadastru, gratuit pentru cetățeni.  
Cum se fac actele gratuite 
Cetățenii trebuie să colaboreze cu echipele care vor face măsurători, să le permită accesul pe proprietate și, dacă este cazul, să le înmâneze copiile documentelor care atestă 
 dreptul de proprietate. 
De asemenea, este important să verificăm informațiile privitoare la imobilele pe care le deținem, în etapa de publicare a documentelor tehnice cadastrale. z Proprietarii trebuie 
să mai știe că pot depune cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte.  Sursa: http://evz.ro/mii-de-primari-nu-au-vrut-cadastru-gratuit-pentru-romani.html

Primăriile nu sunt interesate de cadastrarea imobilelor

ANCPI poate finanţa din veniturile proprii lucrări de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral, fiecare primărie putând obţine câte 150.000 lei 
Cu toate acestea, în 2016, dintre cele 2.960 de primării eligibile, doar 1.100 au încheiat contracte de prestări servicii 
În acest an, contractele cu primăriile care doresc să realizeze cadastru cu fonduri de la ANCPI vor putea fi încheiate în cursul lunii mai 

Unităţile administrativ-teritoriale nu par prea interesate să obţină finanţare pentru cadastrarea imobilelor, deşi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) poate oferi fiecărei primării câte 150.000 de lei. 
Potrivit informaţiilor furnizate Curierului Naţional de ANCPI, până la sfârşitul anului trecut, dintre cele 2.960 de primării eligibile, doar 1.100 au încheiat contracte de prestări servicii de înregistrare sistematică. 
„ANCPI poate finanţa, în 2017, 2.949 de primării pentru efectuarea cadastrului general, gratuit pentru cetăţeni. În 2017, ANCPI poate finanţa din veniturile proprii lucrări de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral pentru 2.949 de UAT-uri”, susţin surse din ANCPI.   
ANCPI a trimis, la începutul lunii aprilie a acestui an, către oficiile teritoriale, bugetul aprobat pentru finanţarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral.  
Începând cu 2016, achiziţia serviciilor de înregistrare sistematică a fost descentralizată, în sensul că primăriile încheie singure contractele pentru realizarea lucrărilor de cadastru.  
Potrivit directorului general al ANCPI, Radu Codruţ Ştefănescu, această decizie are ca scop eliminarea oricăror suspiciuni referitoare la o licitaţie de o asemenea anvergură, precum şi accelerarea procesului de înregistrare sistematică a imobilelor din România.  
Orice primărie care doreşte să facă lucrări de cadastru va putea accesa anul acesta suma de 150.000 de lei/Unitate Administrativ Teritorială (UAT), faţă de 135.000 de lei/UAT în 2016. Contractele cu primăriile care doresc să realizeze cadastru cu fonduri de la ANCPI vor putea fi încheiate în cursul lunii mai.  
Potrivit ANCPI, în această perioadă, au loc întâlniri între reprezentanţii oficiilor judeţene de cadastru şi primari, persoanele autorizate să execute lucrări de cadastru, dar şi cu notarii. Ca şi în 2016, prioritate au lucrările de înregistrare sistematică pentru terenurile din extravilan, terenurile agricole care fac obiectul plăţilor prin Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, dar şi terenurile care fac obiectul proiectelor de infrastructură de interes naţional (autostrăzi, reţele electrice - stâlpi LEA, reţele de transport gaz).  

Ghidul primarului, postat pe site-ul ANCPI 

„Pentru prima dată sunt întrunite cele trei elemente esenţiale realizării cadastrului sistematic la nivelul întregii ţări, şi anume: avem fonduri suficiente din venituri proprii, avem sprijin din partea guvernului şi există o bună colaborare între autorităţile centrale, în cazul nostru ANCPI şi cele locale, respectiv primăriile.


Ca să vă faceţi o idee, statisticile de la nivelul ANCPI arată că, în cadrul procesului de înregistrare sistematică început în 2006, în  perioada 2006- 2015 au fost înregistrate 75.924 de imobile, iar în perioada ianuarie 2016-aprilie 2017 au fost înregistrate 269.501 de imobile. Doar în primele 4 luni ale acestui an au fost înregistrate 76.979 de imobile” a declarat, pentru Curierul Naţional, Radu Codruţ Ştefănescu, directorul general al ANCPI.  
Pentru a veni în sprijinul primăriilor care doresc să acceseze aceste fonduri, ANCPI a actualizat Ghidul primarului pentru desfăşurarea lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale. Acesta este disponibil pe pagina web a ANCPI. Puteţi consulta lista localităţilor în care se desfăşoară lucrări de cadastru gratuit pentru cetăţeni, dar şi lista în care au fost finalizate aceste lucrări accesând http://www.ancpi.ro/pnccf/ 
Programul naţional de cadastru şi carte funciară (PNCCF) se desfăşoară în perioada 2015-2023. Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri şi apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Programul naţional este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI - peste patru miliarde de lei, dar şi din fonduri externe obţinute prin Programul Operaţional Regional, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect o altă sursă de finanţare pot fi şi fondurile din bugetele locale. 

Conform datelor furnizate de Autoritatea Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), la 24 aprilie erau cadastrate 9.630.712 imobile, reprezentând 24,08% din 40.000.000, numărul total aproximat de imobile din România. 
La jumătatea lunii octombrie, ANCPI informa că în sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară erau înregistrate 9.057.459 imobile, reprezentând 22,64% din totalul imobilelor. 
Potrivit calculelor Curierului Naţional, media lunară de înregistrare în sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară este de circa 100.000 de imobile. 

Sursa: https://www.curierulnational.ro/Eveniment/2017-04-27/Primariile+nu+sunt+interesate+de+cadastrarea+imobilelor&hl=cadastru&tip=toate


Șapte milioane de imobile pot fi cadastrate gratuit anul acesta de ANCPI 

Agenția Națională de Cadastru a înregistrat, în perioada 2016 – 2017, peste 300.000 de imobile. Este cel mai mare număr de cărți funciare eliberate gratuit pentru cetățeni de la înființarea Agenției.

Prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF), numai în cursul anului trecut, au devenit proprietari cu acte în regulă, fără nici un fel de cost, cetățeni din 36 de județe. Pentru aceștia, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a finanțat deschiderea a 307.058  de cărți funciare. 

Potrivit statisticilor ANCPI, este cel mai mare număr de imobile înregistrat de ANCPI de la înființare- 2004. Astfel,  între anii 2005-2017, au fost înregistrate, în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, 385.330 de imobile. Cifra reprezintă numărul de documentele cadastrale întocmite prin derularea cadastrării gratuite pentru cetățeni. Până în anul 2015, au fost înregistrate 78.232 de imobile din nouă județe.  Din totalul de 385.330 de imobile, 307.058  au fost înregistrate între 2016-2017, în 36 de județe, deci prin PNCCF. 
Oltul, Teleormanul și Argeșul sunt primele județe din top 
Potrivit ANCPI, prin PNCCF, județul cu cel mai mare număr de imobile înregistrate în sistemul integrat de cadastru și carte funciară este Olt- peste 69.000 de imobile, urmat de Teleorman cu peste 52.000 de imobile și Argeș cu peste 43.000 de imobile. 
ANCPI are în derulare lucrări de înregistrare sistematică în 101 de UAT-uri, din 34 de județe.  Pentru anul 2017, ANCPI are un buget alocat de 442.350.000 de lei, pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile. Suma poate fi obținută de orice primărie din țara, prin intermediul oficiilor de cadastru, subordonate ANCPI. Fiecare primărie poate primi în acest an 150.000 de lei, față de 135.000 de lei în 2016. De altfel, în prezent se desfășoară etapa de încheiere a contractelor între oficiile de cadastru și primării.  Plățile vor fi efectuate în momentul finalizării și recepției lucrărilor de înregistrare sistematică. 
”În 2017 ne-am propus să încheiem peste 2000 de contracte de finanțare pentru realizarea cadastrului și să înregistrăm gratuit pentru cetățeni peste 1.000.000 de imobile.” , a precizat pentru Libertatea directorul general al ANCPI, Radu Codruț Ștefănescu.
Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF) se desfășoară în perioada 2015-2023. Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul național este finanțat din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect o altă sursă de finanțare pot fi și fondurile din bugetele locale.
 
Lucrările de înregistrare sistematică sunt gratuite pentru cetățeni, persoane fizice sau juridice, în momentul în care pe raza localității în care se află imobilul începe procesul de înregistrare sistematică. Mai mult, cetățenii nu vor plăti nimic pentru dezbaterea succesiunilor, costurile fiind suportate de ANCPI.prin imobil, potrivit Legii nr. 7/1996, art. 1, alin. (5), „se înţelege terenul, cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale, aparţinând unuia sau mai multor proprietari, care se identifică printr-un număr cadastral unic”. 

Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/sapte-milioane-de-imobile-pot-fi-cadastrate-gratuit-anul-acesta-de-ancpi-1868155

 

 

Contact

  • Splaiul Independentei, nr. 202A, Sector 6, Bucuresti
  • (021) 317.43.86
  • (021) 317.73.39
  • relatiicupublicul@ancpi.ro